Pradedant verslą, daugiausiai dėmesio paprastai skiriama verslo modelio ar marketingo plano sudarymui. Tačiau tokie dalykai, kaip verslo vizija ar misija, paprastai paliekami geresniems laikams, kai „verslas įsivažiuos“. Vis dėlto, aiškiai suformuotos jūsų įmonės vertybės, padeda ne tik parengti tikslesnį verslo modelį, bet ir leidžia žymiai aiškiau nustatyti, kokia žinutė bus komunikuojama būsimiems klientams. Taigi, ar tikrai verslo vizija ir misija vis dar yra tokie svarbūs verslo kūrimo etapai?
Galiausiai, nuo ko pradėti savo veiklos legalizavimą – žino ne kiekvienas asmuo. Tačiau, net ir nežinantiems dabar yra daug sprendimų, kurie viską palengvina. Vienas iš jų – specialios konsultacijos, kurias teikia šioje srityje daugelį metų dirbantys profesionalai. Pavyzdžiui, jeigu jus domina UAB, tai dar nereiškia, kad ją turite registruoti. Yra daug galimybių jas paprasčiausiai nusipirkti kad ir internetu.
Verslo misija – ko mūsų verslas siekia?
Verslo misija – tai pats paprasčiausias jūsų kuriamo verslo aprašymas. Misija paprastai nusako bendrą kuriamo verslo tikslą ar ko siekiama jūsų verslu. Puiku jei jūsų verslo misija telpa į vieną sakinį. Tiesą sakant, nieko blogo, jei misijos aprašymas užima ir visą pastraipą. Tačiau svarbiausią, jog misijos aprašyme būtų nurodyti du svarbiausi dalykai – jūsų verslo tikslas (ko siekiama) bei paskirtis (kodėl apskritai jūsų verslas veikia). Savaime suprantama, kad keičiantis technologijoms ar veiklos kryptims jūsų verslo misija gali keistis, todėl nepamirškite kartas nuo karto ją peržiūrėti ir atnaujinti.
Verslo vizija – kokiomis priemonėmis vykdysime savo misiją?
Verslo vizija – tai jūsų misijos įgyvendinimo planas. Jūsų verslo vizija turi nusakyti, kokie žingsniai ar veiksmai yra patys svarbiausi, siekiant įgyvendinti jūsų verslo misiją. Kaip matote, verslo misija ir vizija yra neatsiejami dalykai ir visuomet būna šalia. Verslo viziją galima patalpinti keliose pastraipose arba surašyti papunkčiui. Iš esmės, verslo vizijos forma nesvarbi, svarbiausia, kad joje būtų sutalpintos visos jūsų verslo svajonės bei ateities siekiai. Koks jūsų verslas bus po metų, penkerių ar dešimties?
Aiški verslo misija ir vizija turi įtakos ir darbuotojų lojalumui
Pirma gali atrodyti, jog aiški verslo misija ir vizija, visiškai sėkmingai gali būti naudojamos įgyvendinant marketingo planus. Iš tiesų, tai puiki proga komunikuoti savo verslo misiją ir viziją, juk jūsų klientai turi žinoti, kokiomis vertybėmis vadovaudamiesi jūs kuriate savo verslą. Tačiau aiškios verslo vertybės, ne ką mažiau svarbi ir įmonės darbuotojams. Darbuotojai, kuris aiškiai žino kodėl kas rytą keliasi ir eina į darbą yra žymiai ištikimesnis savo darbovietei. Taigi, nepamirškite savo verslo misijos ir vizijos komunikuoti ir savo darbuotojams, juk galiausiai jie yra patys svarbiausi.